Z życia:

poniedziałek, 30 maja 2011

Konkurs

SUKCESY PROJEKTU NiB


Miło nam poinformować społeczność szkolną, że strona internetowa firmy symulacyjnej stworzona przez uczniów naszego gimnazjum w ramach projektu Fascynacje Zaklęte w Nauce i Biznesie została wyróżniona w I etapie konkursu. W rywalizacji uczestniczyły 73 szkoły. Niedawno poznaliśmy „finałową 16”. Nasze gimnazjum jako jedyne z województwa podlaskiego dostało się do kolejnego etapu, który polegał na założeniu i prowadzeniu strony internetowej firmy symulacyjnej. Dwa zespoły z danego Gimnazjum prowadziły jedną firmę i założyły stronę internetową, a oto nasza: www.kalmanobstok.dbv.pl. Finał Konkursu będzie miał miejsce w Warszawie w dniach 9 – 11.06.2011r. Życzcie nam sukcesów!




Nasza piosenka:


My Kalmano tutaj prowadzimy

Wszystkim klientom życie ubarwimy

tylko u nas najwyższej klasy samochody

wypożyczysz dla wygody na przygody

Audi, peugeot, honda i ferrari

lśniące, pachnące i żaden nie nawali

bezawaryjne cacka, cacka jak z obrazka

te auta są jak z Ameryki paczka.


Ref.wsiadasz do auta z Kalmano

sąsiedzi Ci się kłaniają

koledzy puchną z zazdrości

kiedy rozwijasz prędkości


Tu cena najlepsza i sprawna obsługa

lista zalet nieskończenie długa

siedzibę swoją mamy w Białymstoku

godziny otwarcia: od świtu do zmroku

mamy najlepsze promocje i rabaty

karty, punkty, nagrody, niskie raty

klienci walą drzwiami i oknami

bo my marzenia ich spełniamy

Kiedy masz jakiś problem na głowie

nasz menager zaraz Ci podpowie

Kalmano to ludzie ludziom przyjaźni

masz kłopot – przyjdź, z nami zawsze raźniej

Więc do stoiska naszego kieruj kroki

Nasze auta unoszą w obłoki

Tutaj wszystko najlepsze mamy
Do Kalmano zapraszamy!
Do Kalmano zapraszamy!
Do Kalmano zapraszamy!
Do Kalmano zapraszamy!


Honorujemy wszystkie karty rabatowe oraz czeki.

poniedziałek, 23 maja 2011

,,Światło światłu nie równe"- światłość źródeł światła

Detektorem UV mierzyliśmy natężenie promieni UV w sali.







Przy pomocy luksomierza mierzyliśmy natężenie oświetlenia. Pomiarów dokonywaliśmy przy stanowiskach komputerowych, na korytarzu, w rogu sali i na schodach.











,,Jak rozłożyć światło na linie widmowe?''- analiza widmowa światła

Spektroskop skierowaliśmy na różne źródła światla. Okazało się, iż zaobserwowaliśmy różnego rodzaju widma. Natomiast, gdy skierowaliśmy spektroskop w stronę nieba to pokazały się czarne linie na tle widma ciągłęgo - tzw. linie Fraunhofera.

poniedziałek, 18 kwietnia 2011

,,Gdzie człowiek nie może, tam foton pośle" - praktyczne zastosowanie zjawiska fotoelektrycznego

Złożenie galileoskopu okazało się niezwykle męczące i trudne. Dopiero po dłuższej chwili udało nam się złożyć go w całość, praktycznie nie korzystając z instrukcji. Później dowiedzieliśmy się nieco o zastosowaniu i działaniu fotokomórki, fotoogniw… Na samym końcu zajęliśmy się ulotką firmy.

poniedziałek, 11 kwietnia 2011

,,Czy lupa służy do powiększania przedmiotów?'' - przyrządy optyczne

Dzisiaj tworzyliśmy rożne obrazy przy użyciu soczewki wypukłej. Dowiedzieliśmy się jak jest zbudowana lupa, luneta i mikroskop. Nauczyliśmy się z nich korzystać, i wiemy jak dobierać odpowiednie szkła w okularach u krótko i dalekowidza. Podsumowując, nabyliśmy wiele potrzebnych umiejętności ;)

poniedziałek, 28 marca 2011

,,Skupiamy i rozpraszamy światło"- otrzymanie obrazów przy pomocy soczewek

Tematem dzisiajszych zajęć było otrzymywanie obrazów przy udziale soczewek. Nauczyliśmy się konstruować obrazy powstające przy pomocy soczewek, zarówno skupiających, jak i rozpraszających. Obliczyliśmy zdonlości skupiające oraz powiększenie otrzymowane, dzięki soczewce. Owa zdolność zależy od promieni jej krzywizn, ale też od materiału z jakiego jest zbudowana. Dzięki eksperymentom zapoznaliśmy się z poszczególnymi prawami fizyki i matematycznym opisem powyższych zjawisk.

poniedziałek, 21 marca 2011

Końcowa ocena uczniów firmy symulacyjnej

Dokonaliśmy podsumowania pracy w Firmie symulacyjnej na podstawie końcowych ocen pracowników/ uczniów oraz udoskonaliliśmy umiejętności oceniania innych na podstawie budowy optymalnego narzędzia oceny. Ocenialiśmy aktywność w czasie pracy, zaangażowanie/zainteresowanie nauką, wiedzę zawodową, poprawność pisania, samodzielność/styl pracy, jakość pracy, tempo pracy, obsługa maszyn biurowych, gotowość do kooperacji.


poniedziałek, 14 marca 2011

Rozmowa rozliczająca z pracownikami firmy

Dowiedzieliśmy się czym jest rozmowa rozliczająca, przeprowadziliśmy ją, poznaliśmy zasady przeprowadzania jej z pracownikami oraz nabyliśmy umiejętności zaplanowania poszczególnych etapów. Dostrzegliśmy korzyści rozmowy i zyski z jej przeprowadzania.


Kultura organizacyjna - kodeks etyki pracy i zachowania

Kultura i etyka zawodowa w kontaktkach codziennych odgrywa znaczącą rolę. Omówiliśmy po co wprowadza się programy etyczne firmy, od czego zależą standardy etyczne i zawodowe. Dowiedzieliśmy się co się składa na treść kodeksu firmy. Zajęcia były bardzo ciekawe.

Relacje kient-pracownik-szef-metody przypadku i gra ról

Kiedy prowadzi się własną działalność, nieunikniony jest konflikt z klientami. Konsumenci nasi są różni, każdy ma prawo do własych obiekcji. Na zajęciach nauczyliśmy się jak rozwiązać te problemy. Proces rozwiązywania problemów klienteli w firmie okazał się prosty, szybko się z nim zapoznaliśmy i przyswoiliśmy.